Artemis Penthouse Concept, Ukkel - Matexi

Virtual Cinematics

Deze video is gemaakt met Unreal Engine 4.25. De gametechnologie is nu bijna even fotorealistisch geworden als traditionele rendertechnieken.
Met dit ontwerp heb ik geëxperimenteerd met de nieuwste real-time raytracing technologie in Unreal Engine. Deze scene is 100% dynamisch belicht. Dit wil zeggen dat er geen lichtcalculaties vooraf worden berekend, dus geen “gaming tricks” met fake belichting. Eén frame wordt berekend in een 1/60 van een seconde, waar traditionele rendertechnieken soms meer dan een uur nodig hebben om tot bijna hetzelfde resultaat te komen. Sommige lichtcalculaties zijn nog niet mogelijk met de publieke UE4. Zo heb ik voor de Dynamic Diffuse Global Illumination  toegang gekregen tot de Nvidia branch van Unreal Engine.
Er zijn momenteel nog enkele moeilijkheden en limitaties i.v.m. GPU gebruik maar de lang verwachte Unreal Engine 5 die we begin 2021 mogen verwachten, belooft ons de kracht te geven om virtuele wonderen te verrichten.

Unreal Engine 5 zal een enorme impact hebben op de film- en reclame-industrie. Bv. bij de film; The Mandalorian (The Virtual Production) gebeurt de productie al volledig in de virtuele omgeving van Unreal Engine.

Deze technologie biedt dus nog ongekende mogelijkheden om uw product te demonstreren en uit te leggen. Waar vroeger bv. voor infographic werd gekozen heeft men nu de optie dit interactief te laten gebeuren in een game engine.
Men kan nu veel sneller producties maken waardoor de prijs drastisch zal dalen.

Virtual Walkthrough

2D beelden zijn ideaal om het sfeerbeeld weer te geven maar in real-time het penthouse kunnen bezoeken dat geeft de klant zo veel meer zekerheid over het verwachte resultaat dan wat er met 2D mogelijk is. Men kan er iedere hoek en afwerking inspecteren, meubels configureren en verschillende materialen proberen.

De tour in virtual reality beleven, gaat nog een stap verder. Je zet je headset op en je bent er. Zo simpel is het. Er is geen beter medium om de toekomstige realiteit van de klant te simuleren.

 

3D web, de toekomst van het internet

De technologie om te werken op afstand ondergaat een revolutie. Voor onze huidige situatie waar we steeds meer van op afstand moeten samenwerken, biedt VR de oplossing om met verschillende mensen samen de ruimte te beleven en te bespreken alsof men er echt is.

Ruimtelijke problemen kunnen nu veel sneller gecommuniceerd en opgelost worden.

De 3 digitale accelerators; processor kracht, bandbreedte en opslag, scheppen de digitale realiteit van morgen.
Het nieuwe cloud ecosysteem dat daardoor mogelijk is zal de “connected customer journey” herdefiniëren.

Met onze nieuwe configurator kan u zich alvast klaarstomen voor het 3D internet.

Projecten